36% українців регулярно не вистачає грошей на повсякденні потреби

14 грудня 2020 року Незалежна асоціація банків України (НАБУ) презентувала «Дослідження ринку кредитування в Україні». У його рамках було проаналізовано фактори, які найбільше впливали на існування та розвиток ринку кредитування, а також було проведене масштабне опитування населення та представників малого та середнього бізнесу. Згідно з даними опитування з ситуацією нестачі коштів на щоденні витрати у 2020 році стикались 36% опитаних, а майже у половини такої аудиторії подібні ситуації трапляються майже щомісяця.

Коли українці стикаються з подібною проблемою, то перш за все вони використовують гроші з кредитного ліміту на своїй банківській картці. Особливо коли це стосується щоденних витрат, непередбачуваних ситуацій та погашення іншої заборгованості. На другому місці за популярністю знаходиться безвідсоткова позика від знайомих / родичів / підприємства. До таких запозичень звертаються під час оплати витрат по непередбачуваних ситуаціях, а також для погашення заборгованості по іншій позиці. На третьому місці знаходиться банківське кредитування. Його використовують для купівлі споживчих товарів, дорого вартісної покупки або на розвиток бізнесу.

При виборі джерела запозичень для пересічного українця важливими будуть такі критерії:

  • Вартість запозичення (відсоткова ставка). Особливо на це звертають увагу, коли позичають гроші на непередбачувані ситуації.
  • Прозорість умов та надійність позичальника. Насамперед, це має значення при оформленні кредитної угоди на купівлю великої побутової техніки, автомобілю, квартири, будинку тощо.
  • Можливість завчасного погашення позики без сплати додаткових відсотків.

На грудень 2020 року у більшої частини респондентів був щонайменше один невиплачений кредит:

  • 7% – був невиплачений кредит у МФО,
  • 18% – мали кредит у знайомих / родичів / на роботі,
  • 15% – мали короткостроковий кредит в банку,
  • 10% – мали довгостроковий кредит у банку,
  • 5% – мали кредит у ломбарді.

Аналізуючи період останнього року, то вже 81% мали за цей період хоча б одну позику, але частина уже виплатила їх. Якщо ж казати про плани скористатись різними типами позик у майбутньому, то приблизно третина допускає можливість запозичення коштів в різних каналах (найбільш бажаними каналами є кредитна карта та позика у знайомих/родичів).

Аналізуючи соціально-демографічну структуру користувачів різних типів позик, відзначаються наступні особливості:

  • Серед користувачі кредитів МФО та позик в ломбардах відносно більша у порівнянні з користувачами інших типів позик частка українців, які не працюють або працюють неофіційно.
  • Клієнтами МФО, ломбардів стають в основному молоді люди віком 25-34 роки. Вони ж найчастіше беруть довгострокові кредити у банках.
  • Середня сума кредиту складає 21 000 грн.
  • Середня сума позики у ломбарді складає 4 500 грн.
  • Середня сума використовуваного ліміту по банківський кредитній картці складає 5 000 грн.
  • Середній розмір довгострокового кредиту у банку становить 122 000 грн.

На кінець 2020 року загальна сума усіх боргів пересічного українця (який має боргові зобов’язання) у середньому складала 32 000 грн. 57% цього боргу складав борг за кредитним лімітом по картці. За 2020 рік українці брали не менше 3 кредитів. А на кінець року в основної маси позичальників залишалась одна незакрита позика.

Основні цілі, на які використовують позики:

  • Оплата повсякденних витрат (для цього найчастіше використовують кредитну картку, позику у макрофінансовій організації або ломбарді).
  • Покупка побутової техніки та електроніки (цей тип трат найчастіше оплачують за допомогою короткострокового кредиту банку та ліміту по вже відкритій кредитній картці).
  • Покупка одягу / взуття (переважно ця ціль покривається кредитною карткою або позикою від знайомих / родичів / на роботі).
  • Лікування / операція (у випадку виникнення даної потреби готові звертатись практично до будь-яких доступних типів позик в рівній мірі, окрім довгострокових кредитів від банків).

Крім вище зазначеного до кредитної картки частіше ніж до інших типів позик звертаються у випадку, коли не вистачає коштів для покупки подарунків близьким, для оплати подорожей, відпочинку, покупки меблів; до довгострокових кредитів від банків – у випадку покупки квартири та авто; до кредитів від МФО – у випадку нестачі коштів для погашення іншого кредиту.

Беззаперечним лідером з надання безпечних позик населенню є компанія «Нові кредити»

Компанія «Нові кредити» має ряд незаперечних переваг перед іншими гравцями ринку:

  • «Нові кредити» видають кредит навіть з поганою Кредитною Історією.
  • Компанія «Нові кредити» може видати новий кредит з мінімальною кількістю документів, без поручителів і застав.
  • Онлайн кредит у «Нових кредитах» можна оформити за 5 хвилин, не виходячи з дому.
  • Існує можливість продовження (пролонгації) кредиту.