Е-паспорт в Дії прирівняли до звичайного. Де його взяти та як користуватися?

Українці масово переходять у Дію, аби користуватися послугами онлайн та застосовувати цифрові аналоги документів. Кабінет Міністрів України запровадив експериментальне використання е-паспорта у Дії. 30 березня 2021 року ВРУ прийняла закон, відповідно до якого цифровий паспорт прирівнюється до паперового та до ID-карти. Така подія має доволі велике значення для нашої країни, тому що Україна стала першою державою у світі, яка впровадила таку новацію.
Та українці цікавляться, як тепер бути з традиційними паспортами-книжечками, чи обов’язково переходити в застосунок Дія, та хто буде приймати електронний паспорт для підтвердження особи?

Е-паспорт: що це таке та чим відрізняється від традиційного?

Відповідно до нового закону, легітимними вважаються обидва види е-паспорта: внутрішній та закордонний.
Електронний паспорт – є відтворенням даних з демографічного реєстру. Це тотожна інформація, яку беруть для видачі звичайного паперового паспорта, ID-карти, чи закордонного паспорта. Електронним документом можна користуватися тим, хто зареєстрований у додатку Дія. Також в е-паспорті наводиться інформація про місце проживання його власника на момент оформлення документа та ідентифікаційний код (для закордонного паспорта).
Щоб дізнатися, чи дійсний документ, можна здійснити перевірку паспорта за цифровим, QR та штрих-кодом. Ці коди просто просканувати за допомогою застосунку Дія.
Важливо, що застосунок Дія не показує даних паспортів, виданих до 1994 року. Для завантаження документа в систему використовують біометричні паспорти та ID-карти. При випуску таких документів Дія самостійно підтягує дані за ними, а також оновлює інформацію, якщо документ перевидавався.

Як отримати електронний паспорт?

Щоб отримати електронний документ, потрібно насамперед оформити ID-карту. Тоді Дія підтягне записи з реєстру та автоматично сформує е-паспорт. Якщо громадянин має закордонний паспорт, Дія підтягує і його. Таким чином електронний закордонний паспорт можна використовувати для отримання державних послуг. Останнім часом такий паспорт став прийматись як посвідчення особи й багатьма приватними компаніями.

Хто буде приймати е-паспорт на рівні зі звичайним?

До 23 серпня 2021 року діє так званий перехідний період, протягом якого використовуватимуться обидва види документів. А от після 23 серпня електронні паспорти зобов’язуються приймати усі державні та приватні постачальники послуг.

Мінцифра повідомляє, що в застосунку Дія уже є перелік установ та компаній, які працюють з електронними документами. Серед них:
• Українські міжнародні аеропорти.
• Банки Приват, Альфа-Банк.
• Логістичні компанії Укрпошта, Нова Пошта.
• Торгові мережі АТБ, Цитрус, Велмарт, VARUS.
• Мобільні оператори Lifecell, Vodafone.
Також електронний паспорт приймають в судах та ЦНАПі. Буде діяти документ при в’їзді та виїзді з тимчасово окупованих територій.
Проте у Мінцифрі роз’яснюють, що для подорожей за кордон потрібно користуватися закордонним паспортом. Це пов’язано з тим, що українські електронні паспорти поки що не визнані в інших країнах.

Як зробити копію з електронного паспорта?

Часто у фізичних осіб просять пред’явити копію паспорта. Це може бути потрібно для отримання послуг у державних структурах. Проте як зробити ксерокопію з екрана мобільного? Цього і не потрібно. Для такого випадку у додатку передбачено опцію шерінгу (тобто поширення). Використовуючи її, власник паспорта дозволяє отримати дані з його документа конкретному користувачеві.
Необхідно відкрити паспорт, натиснути його, аби з’явилися QR та штрихкод, та передати для сканування. З метою збереження персональних даних потрібно буде підтвердити запит на передачу інформації.