Згідно з умовами Закону «Про електронні довірчі послуги»» будь-яка кредитна угода, що буде підписна Вами онлайн в Інтернеті є рівноцінною заміною звичайній паперовій угоді. У якості підпису для такої угоди виступає одноразовий пароль, який Ви отримуєте у смс-повідомленні. І він по суті є еквівалентом власноручного підпису на документі. А отже підписаний в онлайн форматі електронний договір юридично є повністю рівноцінним його паперовому варіанту.
Саме тому всім: і позичальникам й фінансовим установам слід ретельно дотримуватись умов угоди, навіть коли вона існує лише в електронному вигляді.
Майте на увазі: при оформленні кредитної угоди, Ви одночасно погоджуєтесь на обробку Вашої особистої інформації, у тому числі й на передачу її до Бюро кредитних історій. А це своєю чергою означає, що будь-яке Ваше прострочення по кредиту або не виконання кредитних зобов’язань призведе до погіршення Вашого кредитного рейтингу. А це у врешті-решт може стати підставою для відмови у наступних кредитах.
Чотири головні поради для позичальника:
- Завантажте договір та ретельно ознайомтесь з його умовами — і вже після цього підписуйте.
- Зверніть особливу увагу на відсоткову ставку за позикою, можливі додаткові комісії, штрафні санкції та інші додаткові платежі. Розмір штрафів та пені за кредитами, які складають менше однієї мінімальної зарплати (а на 01.01.21 вона склала 6 000 грн), не можуть перевищувати подвійну суму виданої позики. Однак ця умова має відношення лише до кредитів, що були оформлені після 08.01.21. Якщо ж Ви взяли кредит понад одну мінімальну зарплату, Ваші штрафи та пеня за несвоєчасне виконання фінансових зобов’язань не повинні перевищувати 50% від загальної суми отриманої позики.
- Якщо ж Ви будете оформлювати кредит на суму понад розмір мінімальної зарплати (а на 01.01.21 мінімальна зарплата має складати 6 000 грн) й строком понад календарний місяць, то Ви повинні отримати від мікрофінансової компанії не лише кредитну угоду, а й паспорт споживчого кредиту.
- Ретельно слідкуйте за своєчасним виконанням умов кредитної угоди.
Є побоювання, що Ваші права були порушені фінансовою установою?
- Зверніться на гарячу лінію кол-центру Національного банку України: телефоном 0 800 505 240, листом на nbu@bank.gov.ua.
- Напишіть у чат-бот у Вайбері або Телеграмі – nbu_contact_bot
- Ви можете поскаржитись на фінансову установу на сайті НБУ, заповнивши доволі просту онлайн-форму -https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals.
У зверненні необхідно зазначити суть проблеми, вказати реквізити фінансової установи. Також обов’язково потрібно вказати власне прізвище, ім’я, та по батькові, паспортні дані, місце проживання, а також телефон та електрону адресу, за якими можна буде з Вами зв’язатись у разі необхідності.