З 01.07.20 НБУ став регулятором не лише банків, але й небанківських фінансових установ. Наразі НБУ має повноваження на захист прав споживачів фінансових послуг і регулює поведінку не лише банків, але й небанківських фінансових установ. Тому якщо у Вас виникли питання щодо дій фінансової установи – Ви можете звернутись за допомогою до НБУ.
Однак спочатку ознайомтесь з основними порадами від НБУ
- Ретельно ознайомтесь з умовами кредитної угоди — і вже після цього підписуйте.
- Зверніть особливу увагу на відсоткову ставку за позикою, можливі додаткові комісії, штрафні санкції та інші платежі. Розмір штрафів та пені за кредитами, які складають менше однієї мінімальної зарплати (а на 01.01.21 вона склала 6 000 грн), не можуть перевищувати подвійну суму виданої позики. Однак ця умова має відношення лише до кредитів, що були оформлені після 08.01.21. Якщо ж Ви взяли кредит понад одну мінімальну зарплату, то Ваші штрафи та пеня за несвоєчасне виконання фінансових зобов’язань не повинні перевищувати 50% від загальної суми отриманої позики.
- Якщо ж Ви будете оформлювати кредит на суму понад розмір мінімальної зарплати й строком понад календарний місяць, то Ви повинні отримати від мікрофінансової компанії не лише кредитну угоду, а й паспорт споживчого кредиту.
- Сумлінно виконуйте умови кредитного договору.
Не розумієте дії фінансової установи чи у Вас є побоювання, що Ваші права були порушені?
- Зверніться на гарячу лінію кол-центру Національного банку України: телефоном 0 800 505 240, листом на nbu@bank.gov.ua.
- Напишіть у чат-бот у Вайбері або Телеграмі – nbu_contact_bot
- Ви можете поскаржитись на фінансову установу на сайті НБУ, заповнивши доволі просту онлайн-форму https://bank.gov.ua/ua/consumer-protection/citizens-appeals.
У зверненні необхідно зазначити суть проблеми, вказати реквізити фінансової установи. Також обов’язково потрібно вказати власне прізвище, ім’я, та по батькові, паспортні дані, місце проживання, а також телефон та електрону адресу, за якими можна буде з Вами зв’язатись у разі необхідності.